آریا مد گروپ

Search
Close this search box.

به اشتراک بگذارید در:

ایمیل
تلگرام
واتس‌اپ
لینکدین
فیس‎‌بوک
توییتر

اصول برندینگ پزشکی چیست؟

اصول برندینگ پزشکی چیست؟

پزشکان باید بیماران بیشتری را جذب کنند تا بتوانند کسب و کا ر خود را رشد دهند و درآمد بیشتری کسب کنند. برندینگ پزشکی مفهومی است که در راستای رسیدن به این هدف به پزشکان کمک می‌کند.

برندسازی شخصی یک مفهوم نسبتاً جدید در بازاریابی پزشکی است. برنیدنگ یا برندسازی پزشکی اساساً پزشک (به عنوان یک فرد) را به مردم معرفی می‌کند، ارزش‌های او را به نمایش می‌گذارد و مهارت های ویژه و خدمات  او را تشریح می‌کند. رعایت اصول برندینگ پزشکی شرط لازم برای موفقیت پزشکان در توسعه کسب و کار خویش است.

جهان دیجیتال و جستجوهای آنلاین رابطه پزشک با بیمار را تغییر داده است. بیماران اکنون برای یافتن یک پزشک  از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. بیماران می‌خواهند قبل از گرفتن نوبت، بدانند که پزشکشان چگونه به نظر می‌رسد و در چه زمینه‌ای تخصص دارد. بنابراین دید آنلاین یک عامل کلیدی است چون بیماران از قبل به صورت آنلاین درباره پزشک تحقیق خواهند کرد. اغلب بیماران با دیدن پست‌های رسانه‌های اجتماعی با پزشک «رابطه» برقرار می‌کنند. اگر این ارتباط موفقیت آمیز باشد آن‌ها برای گرفتن نوبت اقدام خواهند کرد. قابلیت اطمینان و روابط از طریق برندسازی شخصی پزشک ایجاد می‌شود.

اصول برندینگ پزشکی

برندسازی پزشکی چیست؟

پیش از آن که درباره اصول برندینگ پزشکی صحبت کنیم، به این سوال پاسخ می‌دهیم که برندسازی پزشکی چیست؟

برندسازی پزشکی فرآیند ایجاد هویت برند برای یک پزشک است. برند پزشکی به این معناست که چگونه یک پزشک خود و ارزش‌های خود را به جهان نشان می‌دهد. مفهوم برندسازی  اطمینان از این است که  مخاطبان هدف شما می‌دانند شما چه کسی هستید، از چه چیزی دفاع می‌کنید و چرا باید شما را در میان همه پزشکان انتخاب کنند.

هدف از ایجاد یک برند شخصی، ایجاد یک هویت منحصر به فرد است که شما را از سایرین در صنعت یا حوزه خود متمایز می‌کند. یک برند شخصی قوی می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد، ایجاد شهرت به عنوان یک متخصص و افزایش دیده شدن و اعتبار شما کمک کند.  همچنین می‌تواند به شما در جذب مشتریان جدید یا فرصت‌های شغلی کمک کند. زیرا افراد احتمالاً پزشکی  با یک برند شخصی قوی را به یاد می‌آورند و توصیه می‌کنند.  علاوه بر این، ایجاد یک برند شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا روی اهداف و ارزش‌های خود متمرکز بمانید. با داشتن یک برند پزشکی قوی می‌توانید  اطمینان حاصل کنید که حضور آنلاین شما دقیقاً نشان‌دهنده شخصیت شماست و آنچه هستید را نشان می‌دهد.

 

مهم ترین اصول برندینگ پزشکی

در پاسخ به سوال برندینگ پزشکی چیست می‌توان موارد زیادی را نام برد که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برندسازی به معنای متمایز کردن خود است و داشتن اصالت یک نکته کلیدی است. خود بودن آسان به نظر می‌رسد اما مستلزم شناخت واقعی خود و شناخت استعدادها و نقاط قوت منحصر به فرد خود است. اگر بیماران فقط یک چیز را به خاطر بسپارند، تنها چیزی که می‌خواهید در مورد شما به خاطر بسپارند چیست؟ بیماران روزانه حداقل در معرض 3000 پیام تجاری قرار می‌گیرند. با این همه شلوغی در بازار، باید از تلاش برای اینکه همه چیز برای همه باشید دست بکشید . در عوض بر روی خاص شدن برای مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.
  • تعریف برند پزشکی یک فرآیند متفکرانه است که نباید در آن عجله کرد. اولین قدم شناسایی استعدادها و نقاط قوت شماست. هنگام تعریف اینکه چه کسی هستید و توانایی‌های منحصربه‌فردتان، هدف این است که تعیین کنید چگونه  از آنها برای سود بردن دیگران استفاده کنید. برندسازی موثر با سلیقه، نگرش و حساسیت‌های خریدار ارتباط برقرار می‌کند نه فروشنده.  خواسته‌ها و نیازهای خریدار (بیمار) عمدتاً ریشه در نتایج دارد: بهبود سلامتی.
  • در نظر گرفتن اینکه دیگران چگونه شما را درک می‌کنند و از چه چیزی در مورد شما قدردانی می‌کنند، می‌تواند مفید باشد. اگر نظراتی در مورد شما به صورت آنلاین نوشته شده است، آن‌ها را بخوانید تا بینش ارزشمندی به دست آورید. هرچه ارزش خود را برای دیگران بهتر درک کنید، برند شما مرتبط‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. زمانی را به فکر کردن در مورد هدف خود اختصاص دهید. از جمله اینکه چرا خط کاری خود را انتخاب کرده‌اید و چرا به انجام آن ادامه می‌دهید.
  • برندسازی با اینکه شما چه کسی هستید و چگونه درک می شوید شروع می‌شود. اما درک فقط مربوط به شایستگی شما نیست، بلکه شخصیت شما، از جمله استانداردها و سبک ارتباطی شما را نیز شامل می‌شود. دکتر براون می‌گوید: «هر کاری که انجام می‌دهید و می‌گویید می‌تواند بر ادراک دیگران از اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، تأثیر بگذارد. چه آن را دوست داشته باشید یا نه».
  • پزشکان (فروشنده) اغلب به تجهیزات (پیچیدگی فنی، سخت افزار) یا کیفیت بالینی (سطح مهارت، آموزش، شهرت همتایان) فکر می‌کنند. اما عموم (خریدار) برای خدمات (دسترسی، امکانات رفاهی، سهولت زمانبندی) و اقلام ارزش افزوده (تمایز محصول یا خدمات) ارزش قائل هستند. قدرت مهارت‌های نرم شما به طور مستقیم بر موفقیت برند شما تأثیر می‌گذارد. مهارت‌های نرم شامل توانایی شما در موارد زیر است: سازگار شدن با دیگران، همکاری با دیگران، بر قراری ارتباط سازنده با بیماران، همدلی با مراجعان. چنین مهارت‌هایی را می‌توان با کار با یک مربی تقویت کرد.
  • یک تجربه ثابت برای بیمار ارائه دهید. مردم کیفیت ثابت را به شگفتی‌های ناخوشایند ترجیح می‌دهند، و یک برند واقعاً یک برند نیست اگر تجربه‌ای ثابت و با کیفیت بالا ارائه نکند. به یاد داشته باشید، تنها چند تجربه منفی می‌تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد. تجارب منفی می‌توانند اعتمادی را که برای ایجاد آن زحمت کشیده‌اید نابود کنند.

برندینگ پزشکی

چرا برندینگ پزشکی اهمیت دارد؟

برندسازی پزشکی و رعایت اصول برندینگ پزشکی در دنیای امروز به یک ضرورت تبدیل شده است. بسیاری از پزشکانی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند ممکن است تعجب کنند که چرا برندسازی ضروری است. همچنین ممکن است از خود بپرسند آیا ارزش آن را دارد که برای ایجاد یک برند شخصی وقت بگذاریم. هنوز این تصور وجود دارد که خودبازاریابی و برندسازی در صنعت پزشکی  تابو محسوب می‌شود.

آموزش پزشکی عمومی به شدت “بر روی تبدیل شما به یک پزشک عالی تمرکز دارد”. در عین حال سایر مهارت‌های مرتبط را که برای آماده کردن شما برای ” امرار معاش از طریق پزشک بودن است” را حذف می‌کند. مهارت‌های مورد نیاز برای رسیدگی به خواسته‌های روزمره، مانند جستجوی شغل، مصاحبه، فروش و آموزش بازاریابی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. فقدان گنجاندن این مهارت‌های همه کاره و پرتقاضا در آموزش پزشکی به ماهیت تابو برندسازی شخصی برای پزشکان می‌افزاید.با این حال، اگر افزایش درآمد، ایجاد شهرت حرفه‌ای و افزایش تعداد مراجعان چیزی است که می‌خواهید، پس برندسازی  برای شما لازم است.

بیماران پزشکان خود را بر اساس تخصص درک شده او انتخاب می‌کنند. به همین دلیل است که برندسازی شخصی برای پزشکان بسیار مهم است. هیچ راهی برای یک بیمار وجود ندارد که بتواند بین دو پزشک، بهترین پزشک از لحاظ دانش حرفه‌ای را انتخاب کند. بیماران معمولاً به اطلاعات مربوط به تحصیلات پزشک و سوابق پرونده برای تصمیم گیری عینی دسترسی ندارند. از این رو، دکتر با ارزش درک شده بالاتر انتخاب خواهد شد. برای دستیابی به ارزش درک شده بالا و انتخاب شدن، یک پزشک نیاز به ایجاد یک برند شخصی قوی دارد.

 

سخن آخر

برندسازی با رعایت اصول برندینگ پزشکی در بازار رقابتی امروز نیازمند تخصص و تجربه فراوان است. پزشکان اغلب به دلیل داشتن دغدغه‌ و مشغله‎های زیاد از فرصت لازم برای کسب این دانش و تجربه برخوردار نیستند. بنابرایت بهترین راه برای برندسازی پزشکی، برون سپاری این فعالیت به متخصصان این حوزه است. آریا مد به عنوان ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای برندینگ پزشکی آماده ارائه این خدمات به پزشکان عزیز است.

 

سوالات متداول

  1. برندینگ پزشکی به چه معناست؟

برندینگ پزشکی به معنای ایجاد یک برند شخصی برای پزشک است که نشان دهنده وجه تمایز او از رقبا باشد.

  1. ضرورت برندینگ پزشکی چیست؟

انتخاب پزشک توسط بیماران به ارزش درک شده آن‌ها از پزشک بستگی دارد. این ارزش درک شده تحت تاثیر برند پزشکی شکل می‌گیرد.

امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 3

برای این مطلب هیچ امتیازی ثبت نشده! اولین نفر باشید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *