آریا مد گروپ

Search
Close this search box.
معرفی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ که با نام روپرتو کارولا نیز شناخته می‌شود، در  سال 1386 تأسیس گردیده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در آلمان امروزی و یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو اروپا است. در سال 1386، روپرشت اول، الکتور پالاتین، اجازه پاپ را برای تأسیس دانشگاه در شهر مسکونی خود، هایدلبرگ، دریافت کرد. محقق هلندی مارسیلیوس از اینگن که از دانشگاه پاریس به هایدلبرگ آمد، اولین رئیس دانشگاه جدید شد.

نام دانشگاه

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

محل دانشگاه

آلمان

سال تاسیس

1386 میلادی

زبان آموزشی

انگلیسی/آلمانی

تعداد دانشجویان

26741

رتبه دانشگاه

87

رشته‌های اصلی تخصص

انکولوژی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، اطفال

معرفی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ که با نام روپرتو کارولا نیز شناخته می‌شود، در  سال 1386 تأسیس گردیده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در آلمان امروزی و یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو اروپا است. در سال 1386، روپرشت اول، الکتور پالاتین، اجازه پاپ را برای تأسیس دانشگاه در شهر مسکونی خود، هایدلبرگ، دریافت کرد. محقق هلندی مارسیلیوس از اینگن که از دانشگاه پاریس به هایدلبرگ آمد، اولین رئیس دانشگاه جدید شد.

دانشگاه هایدلبرگ طی قرن‌ها پس از تأسیس، فراز و نشیب‌های زیادی را در ارتباط با شهرت علمی، جذابیت فکری و جذابیت آن برای اساتید و دانشجویان تجربه کرده است. در قرن شانزدهم هایدلبرگ به مرکز اومانیسم تبدیل شد. دفاع عمومی مارتین لوتر از تز خود در آوریل 1518 تأثیری ماندگار داشت. در سال‌های بعد، دانشگاه به عنوان یک پایگاه کالوینیست‌ها شهرت خاصی به دست آورد.

در طول قرن نوزدهم، هایدلبرگ نه تنها به دلیل سطح بالای تحقیقات، بلکه به دلیل آزادی عمل، تعهد به آرمان‌های دموکراتیک و گشودگی به ایده‌های جدید به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت. در نتیجه، شهرت بالای دانشگاه باعث جذب تعداد زیادی از دانشجویان خارجی شد. هایدلبرگ دومین پایان پر رونق خود را با شروع جنگ در سال 1914 دید. دو جنگ جهانی در نیمه اول قرن بیستم و شرایط مرتبط با دیکتاتوری ناسیونال سوسیالیست، دانشگاه هایدلبرگ را در رکود فرو برد. این رکود فقط با گذشتن از موانع زیاد بهبود یافت. بین سال‌های 1950 و 1960 تعداد دانشجویان دو برابر شد، سپس بین سال‌های 1961 تا 2010 تعداد دانشجویان این دانشگاه سه برابر شد که منجر به ازدحام بیش از حد شد. علیرغم تنگناهای مالی در این دوره، دانشگاه هایدلبرگ توانست شهرت برجسته خود و جذابیت‌های مرتبط با آن را برای دانشجویان و محققان بین المللی به دست آورد و گسترش دهد. موفقیت‌های دانشگاه هایدلبرگ در مسابقات تعالی و رتبه بندی‌های بین المللی گواه بر نقش پیشرو آن در صحنه دانشگاهی است.

دوره‌های تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ با تمرکز تحقیقاتی قوی آن مشخص می‌شود و برای عادت دادن دانشجویان به شیوه‌های تحقیقاتی مستقل در مراحل اولیه طراحی شده است.این دانشگاه با بیش از 160 رشته تحصیلی و طیف گسترده‌ای از موضوعات نماینده یک دانشگاه جامع است و همچنین فرصت‌های فراوانی را برای به دست آوردن صلاحیت منحصر به فرد و رقابت بین المللی در تخصص‌های گوناگون ارائه می‌دهد.

 

دانشکده‌های دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ شامل این دانشکده‌هاست:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پزشکی بالینی
  • دانشکده علوم روانشناسی
  • دانشکده علوم زیستی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
  • دانشکده زبان‌های جدید
  • دانشکده ریاضی و علوم رایانه
  • دانشکده شیمی و علوم زمین‌شناسی
  • دانشکده فیزیک و ستاره‌شناسی

 

دانشکده پزشکی در هایدلبرگ

دانشکده پزشکی هایدلبرگ آلمان یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی آلمان است که شهرت بین المللی دارد. دانش جویان در این دانشگاه از فرصت‌های برجسته برای مطالعه و تحقیق بهره مند می‌شوند. دوره تحصیلی در رشته پزشکی این دانشگاه حداقل شش سال و سه ماه طول می‌کشد و شامل سه مرحله آموزشی است:

  • مطالعه پیش بالینی
  • مطالعه بالینی
  • تمرین عملی

در پایان دوره تحصیلی، دانشجویان در  آزمون دولتی را شرکت می‌کنند و بنابراین مجوز فعالیت به عنوان پزشک را دریافت می‌کنند. فارغ التحصیلان می‌توانند پس از اتمام برنامه با ادامه تحصیل در حین کار، تخصص پیدا کنند.

بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ با بیش از 50 بخش بالینی تخصصی یکی از مراکز درمانی پیشرو در اروپا است. تشخیص و درمان نوآورانه و موثر برای کلیه بیماری‌های پیچیده توسط اساتید معتبر جهانی و پزشکان بسیار مجرب تضمین شده است.پزشکان مشهور جهان، ساختمان‌های مدرن با تجهیزات پیشرفته و همچنین نزدیکی و پیوند بخش‌های تخصصی به طور مستقیم به نفع بیماران هستند. هزاران بیمار از سراسر آلمان و بیش از 100 کشور در سراسر جهان برای درمان به هایدلبرگ سفر می‌کنند. پزشکان و محققان برجسته از جمله برندگان جایزه نوبل در مراکز تحقیقاتی هایدلبرگ مشغول به کار بوده‌اند.

 

تخصص پزشکی در هایدلبرگ آلمان

مرکز ملی بیماری‌های تومور (NCT) در هایدلبرگ یک پیشگام ملی در تشخیص و درمان سرطان است. بیماران مبتلا به سرطان به طور مشترک توسط متخصصان واجد شرایط از رشته‌های مختلف درمان می شوند. انکولوژی جراحی و رادیو انکولوژی جزء جدایی ناپذیر درمان سرطان هستند. پزشکان هایدلبرگ با تجهیزات پیشرفته (از جمله جراحی به کمک ربات) کار می‌کنند و بسیار با تجربه هستند. به عنوان مثال، مرکز اروپایی پانکراس در بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ یکی از مراکز پیشرو در جهان برای سرطان پانکراس است. مرکز پرتو درمانی یون هایدلبرگ (HIT) اولین مرکز پرتودرمانی در اروپا است که با پروتون ها و یون های کربن کار می‌کند. دانشگاه هتیدلبرگ بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در زمینه‌های تخصصی برجسته انکولوژی انکولوژی جراحی (از جمله جراحی با کمک ربات [سیستم داوینچی])، شیمی درمانی، پیوند سلول‌های بنیادی و پرتودرمانی است.

سایر رشته‌های تخصص و فوق تخصص دانشگاه هایدلبرگ آلمان عبارتند از:

  • قلب و عروق
  • مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب
  • متابولیسم و اختلالات هورمونی
  • زنان و زایمان و پزشکی پری ناتال
  • ارتوپدی
  • اطفال

گالری تصاویر دانشگاه

دانشگاه های دیگر

دانشگاه مونیخ(Munich)

دانشگاه مونیخ (Munich)

آلمان

دانشگاه لایپزیگ (Leipzig)

دانشگاه لایپزیگ (Leipzig)

آلمان

دانشگاه وین

دانشگاه وین

اتریش

معرفی دانشگاه توبینگن آلمان

دانشگاه توبینگن

آلمان